Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorStrand, Gro Marte
dc.contributor.advisorHeggem, Reidun
dc.contributor.authorRise, Ingunn Lånke
dc.date.accessioned2019-08-23T14:08:35Z
dc.date.available2019-08-23T14:08:35Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2610379
dc.description.abstractMin bacheloroppgave belyser hvordan lærere bruker digitale verktøy i sin skolehverdag. Barn bruker mye av tiden sin hjemme til å leke med og utforske den digitale verden. Mange av dem blir introdusert for teknologi allerede fra sine første år, og når de begynner i skolen har mange allerede grei teknisk kunnskap. Jeg hadde et ønske om å finne ut mer om hvordan lærerne opplever den digitale skolehverdagen, og hvordan de bruker teknologien i sitt arbeid. Min problemstilling ble derfor: «På hvilken måte bruker lærere IKT som læringsverktøy i skolen?». For å finne ut av denne problemstillingen har jeg satt meg inn i relevant faglitteratur og styringsdokumenter, brukt teori og gjennomført to kvalitative intervjuer. I drøftingsdelen har jeg sett på resultatene fra intervjuene opp i mot faglitteraturen og styringsdokumentene. Oppgaven ender ikke opp i en konklusjon, men jeg håper den setter lys på noen viktige aspekter ved læreres bruk av IKT i skolen.
dc.description.abstractIn this bachelor thesis, I will look at how teachers utilize digital tools in their practice. Children spend a lot of their free time playing with digital tools and exploring the digital world. Many of them are introduced to technology from a very young age, so that when they start school – they already have a good grasp of technological knowledge. I wanted to find out more about how teachers experience teaching in the digital school, and what role technology is playing in their day to day work life. The question I wanted to research is the following: «In what way do teachers utilize ICT as an instructional tool?». To try to unravel this research question, I have studied relevant literature, national school policy documents, used theory and conducted two qualitative interviews. I will discuss the results from the interviews and try to connect them with the literature and policy documents. The thesis question will not be concluded – but I hope it will shine a light on some important aspects on how teachers use ICT as an instructional tool.
dc.languagenob
dc.publisherNTNU
dc.titleIKT i undervisning - En kvalitativ studie av læreres bruk av IKT som læringsverktøy
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

FilerStørrelseFormatVis

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel