• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Vis innførsel 
  •   Hjem
  • Fakultet for samfunns- og utdanningsvitenskap (SU)
  • Institutt for lærerutdanning
  • Vis innførsel
  •   Hjem
  • Fakultet for samfunns- og utdanningsvitenskap (SU)
  • Institutt for lærerutdanning
  • Vis innførsel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

IKT i undervisning - En kvalitativ studie av læreres bruk av IKT som læringsverktøy

Rise, Ingunn Lånke
Bachelor thesis
Thumbnail
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/2610379
Utgivelsesdato
2019
Metadata
Vis full innførsel
Samlinger
  • Institutt for lærerutdanning [2430]
Sammendrag
Min bacheloroppgave belyser hvordan lærere bruker digitale verktøy i sin skolehverdag. Barn bruker mye av tiden sin hjemme til å leke med og utforske den digitale verden. Mange av dem blir introdusert for teknologi allerede fra sine første år, og når de begynner i skolen har mange allerede grei teknisk kunnskap.

Jeg hadde et ønske om å finne ut mer om hvordan lærerne opplever den digitale skolehverdagen, og hvordan de bruker teknologien i sitt arbeid. Min problemstilling ble derfor: «På hvilken måte bruker lærere IKT som læringsverktøy i skolen?».

For å finne ut av denne problemstillingen har jeg satt meg inn i relevant faglitteratur og styringsdokumenter, brukt teori og gjennomført to kvalitative intervjuer. I drøftingsdelen har jeg sett på resultatene fra intervjuene opp i mot faglitteraturen og styringsdokumentene. Oppgaven ender ikke opp i en konklusjon, men jeg håper den setter lys på noen viktige aspekter ved læreres bruk av IKT i skolen.
 
In this bachelor thesis, I will look at how teachers utilize digital tools in their practice. Children spend a lot of their free time playing with digital tools and exploring the digital world. Many of them are introduced to technology from a very young age, so that when they start school – they already have a good grasp of technological knowledge.

I wanted to find out more about how teachers experience teaching in the digital school, and what role technology is playing in their day to day work life. The question I wanted to research is the following: «In what way do teachers utilize ICT as an instructional tool?».

To try to unravel this research question, I have studied relevant literature, national school policy documents, used theory and conducted two qualitative interviews. I will discuss the results from the interviews and try to connect them with the literature and policy documents. The thesis question will not be concluded – but I hope it will shine a light on some important aspects on how teachers use ICT as an instructional tool.
 
Utgiver
NTNU

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit
 

 

Bla i

Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifterDenne samlingenUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

Min side

Logg inn

Statistikk

Besøksstatistikk

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit