dc.contributor.advisor | Ervik, Hilde | |
dc.contributor.advisor | Nygård, Mette | |
dc.contributor.author | Myrland, Lene Therese | |
dc.date.accessioned | 2019-08-23T14:08:28Z | |
dc.date.available | 2019-08-23T14:08:28Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2610366 | |
dc.description.abstract | I denne oppgaven har jeg sett på hvordan læreren kan bruke uteskolen i arbeidet med å bygge
relasjoner mellom lærer-elev og elev-elev. Oppgaven tar utgangspunkt i problemstillingen
«På hvilken måte kan læreren bruke uteskolen i sitt arbeid med å bygge relasjoner mellom
lærer-elev og elev-elev?». Forskningsmetoden som er brukt i innsamlingen av datamateriale
er den kvalitative metoden intervju, for å kunne få lærerens syn og erfaringer på bruk av
uteskole i relasjonsbyggingsarbeidet. Intervjuet er av to lærere med bred erfaring innenfor
arbeidet med uteskole i undervisningen. Datamaterialet som er hentet inn er drøftet i lys av
relevant uteskole- og relasjonsteori. Gjennom arbeidet med oppgaven har det kommet frem
mange positive sider ved bruk av uteskole i relasjonsbyggingsarbeidet til læreren, men man
finner også sider ved uteskolen som ikke nødvendigvis er så positivt for relasjonsbyggingen. | |
dc.description.abstract | This thesis investigates how teachers can use outdoor education in order to build relations
between teacher – student and student – student. Based on this, the research question is: “In
which way can the teacher use outdoor education in his/her work with building relations
between teacher – student and student – student?”. The research method used for collecting
data is the qualitative method interview, which was used in order to get the teachers view and
experience from using outdoor education in the work with building relations. Two teachers
with broad experience in using outdoor education in school were interviewed. The material
collected is discussed considering relevant theories on outdoor education and relations.
Through my work with this thesis, many positive aspects of the use of outdoor education in
the teachers work with building relations were discovered. On the other hand, there are also
aspects within outdoor education that are not necessarily positive for building relations. | |
dc.language | nob | |
dc.publisher | NTNU | |
dc.title | Relasjonsbygging i uteskolen | |
dc.type | Bachelor thesis | |