dc.contributor.advisor | Johansen, Kristel Bye | |
dc.contributor.author | Øwre, Katrin Marie Moksnes | |
dc.date.accessioned | 2019-08-23T14:08:07Z | |
dc.date.available | 2019-08-23T14:08:07Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2610332 | |
dc.description.abstract | Denne oppgaven handler om hvordan kjønnsinkongruens fremstilles i naturfagslærebøker i grunnskolen. Den tar for seg en analyse av et utvalg av lærebøker og bruker dette sammen med teori om kjønn og kjønnsidentitet til å belyse pubertetsundervisningen. | |
dc.description.abstract | This thesis focuses on how gender incongruence is presented in science textbooks in primary school. By analyzing a number of textbooks, and using this, together with theory on gender and gender identity, to look deeper into puberty education. | |
dc.language | nob | |
dc.publisher | NTNU | |
dc.title | Kjønnsinkongruens i skolen | |
dc.type | Bachelor thesis | |