• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Fakultet for samfunns- og utdanningsvitenskap (SU)
  • Institutt for lærerutdanning
  • View Item
  •   Home
  • Fakultet for samfunns- og utdanningsvitenskap (SU)
  • Institutt for lærerutdanning
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Kjønnsinkongruens i skolen

Øwre, Katrin Marie Moksnes
Bachelor thesis
Thumbnail
View/Open
no.ntnu:inspera:2343845.pdf (6.807Mb)
URI
http://hdl.handle.net/11250/2610332
Date
2019
Metadata
Show full item record
Collections
  • Institutt for lærerutdanning [2428]
Abstract
Denne oppgaven handler om hvordan kjønnsinkongruens fremstilles i naturfagslærebøker i grunnskolen. Den tar for seg en analyse av et utvalg av lærebøker og bruker dette sammen med teori om kjønn og kjønnsidentitet til å belyse pubertetsundervisningen.
 
This thesis focuses on how gender incongruence is presented in science textbooks in primary school. By analyzing a number of textbooks, and using this, together with theory on gender and gender identity, to look deeper into puberty education.
 
Publisher
NTNU

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit