Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorBekken, Tor Einar
dc.contributor.authorElstad, Simen Nesset
dc.date.accessioned2019-08-23T14:08:01Z
dc.date.available2019-08-23T14:08:01Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2610326
dc.description.abstractDenne bacheloroppgaven handler om arbeid i DAWs (digital audio workstations) i musikkfaget på ungdomstrinnet. Jeg har intervjuet fire musikklærere som bruker dette som en integrert del av musikkfaget. Problemstillinga mi er: «Hvorfor er det, ifølge fire musikklærere på ungdomstrinnet, positivt å jobbe digitalt i musikkfaget?». For å forsøke å gi et svar på dette har jeg sett på beskrivelser lærerne har gitt om hvordan de opplever at elevene jobber i dette arbeidet. Et eksempel på en slik beskrivelse er følgende sitat: «Elevene synes det er fengende og har lyst til å holde på med det» (s.14), hvor «det» er arbeid i DAW. Disse beskrivelsene har jeg så drøftet i lys av relevant teori for å forsøke å forklare hvorfor lærerne opplever at elevene for eksempel er veldig motiverte. Teori jeg har valgt å ta utgangspunkt i for å belyse lærernes beskrivelser er bl.a. teori om digitale verktøy i musikkfaget og motivasjonsteori.
dc.description.abstractThis bachelor thesis is a thesis about the use of DAWs (digital audio workstations) in music class in secondary school (8th to 10th grade). I have interviewed four music teachers who uses this as an intergrated part of the tuition. My research question is: «According to four music teachers, why is it positive to use digital work as a method in music tuition?». To best answer this quiestion I’ve analyzed the teachers descriptions of how they perceive the pupils working in DAW. An example of a teacher’s description is the following statement: «The pupils think it’s catchy and they want to do it» (p.14), «it» being work in a DAW. I’ve then discussed these descriptions in light of relevant theory in an attempt to explain why the teachers perceive the pupils as, for example, very motivated. Relevant theory I’ve used in this work is theory about digital tools in music tuition and motivation theory among other theories.
dc.languagenob
dc.publisherNTNU
dc.titleDigitalt arbeid i musikkfaget på ungdomstrinnet
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel