Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorSamoilow, Tatjana Kielland
dc.contributor.authorLillefjell, Siv
dc.date.accessioned2019-08-23T14:07:50Z
dc.date.available2019-08-23T14:07:50Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2610310
dc.description.abstractI de seneste årene har samfunnsdebatten vært preget av et høyt fokus på miljøvern, klimakrise og klimaproblematikk. Daglig blir vi, voksne som barn, eksponert for miljørelaterte temaer, som plast i havet, avskoging, klimautslipp og forurensing av både land, luft og vann. Litteraturen kan være en viktig inngang til å diskutere klimautfordringene vi står overfor, og kanskje en like viktig inngang til å undersøke kritisk hvilke fremstillinger av natur som kan bidra til at elevene utvikler seg til klima- og miljøbevisste samfunnsborgere (Goga, 2018, s. 353). I denne masteroppgaven gjør jeg en økokritisk lesning av bildeboken Papirflybjørnen (2010). I lesningen vil jeg ha et særlig blikk på hvordan naturen, menneskets innflytelse på naturen, og forholdet mellom mennesket og natur framstilles.
dc.description.abstract
dc.languagenob
dc.publisherNTNU
dc.titleSkogen i horisonten. En økokritisk lesning av Papirflybjørnen i et didaktisk perspektiv
dc.typeMaster thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel