• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Fakultet for samfunns- og utdanningsvitenskap (SU)
  • Institutt for lærerutdanning
  • View Item
  •   Home
  • Fakultet for samfunns- og utdanningsvitenskap (SU)
  • Institutt for lærerutdanning
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Identitet, Musikk & Eleven

Skorstad, Martin
Bachelor thesis
Thumbnail
URI
http://hdl.handle.net/11250/2610232
Date
2019
Metadata
Show full item record
Collections
  • Institutt for lærerutdanning [1431]
Abstract
I denne bacheloroppgaven har jeg gått i dybden for å se hvordan musikkfaget kan være med på å påvirke elevers identitetsbygging, og hvilken plass faget har i skolesystemet og hvordan dette egentlig fungerer i praksis. For å finne ut av dette så har jeg sammenlignet teorier om identitet, og intervjuet to lærere på 4.trinn. Det jeg fant ut, stemte i stor grad med egne erfaringer fra da jeg var på elevenes alder, nemlig at musikk spiller en stor rolle i livene deres. Lærerne opplevde helt klart at musikk var en del av både elevenes identitet og stolthet. Selv om de opplevde at musikkfaget var et fag som må kjempe litt for plassen sin i skolesystemet. Så hadde faget en egen plass i skolen, spesielt når det kom til tverrfaglig arbeid.
 
In this bachelor's thesis, I have done a in depth study to see how the music subject can contribute to influencing pupil’s identity building and where the subject fits in the public-school system, and how this actually works in practice. To find out, I have compared theories of identity and interviewed two 4th grade teachers. What I found was, to a large extent, similar to my own experiences from when I was the age of the pupils. Namely that music plays a major role in their lives. The teachers clearly saw that music was part of both the pupil’s identity and pride. Although music, was a subject that had to fight a bit for its place in the school system. Even so the subject had its own place, especially when it came to interdisciplinary work.
 
Publisher
NTNU

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit