dc.contributor.advisor | Pande-Rolfsen, Marthe Sofie | |
dc.contributor.advisor | Tahirsylaj, Armend | |
dc.contributor.author | Mikalsen, Nina Foss | |
dc.date.accessioned | 2019-08-23T14:06:47Z | |
dc.date.available | 2019-08-23T14:06:47Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2610221 | |
dc.description.abstract | Det at førsteklassinger lærer seg engelsk som et fag i skolen er et svært relevant tema siden det
er det som er realiteten i norsk skole den dag i dag. Engelsk er et globalt verdensspråk som
utgjør en økning av kravet til engelskspråklig kunnskap. Dette er en av mange grunner til å
starte tidlig med Engelsk i skolen. I tillegg viser studier at barn drar nytte av en tidlig start med
engelsk. Fokuset på denne oppgaven vil dermed være å se på mulige fordeler med
begynneropplæring i engelsk og hvordan engelsk er undervist for elevene på småtrinnet. Klarer
norske klasserom å utnytte disse fordelene elevene på småtrinnet har ved innlæring av et nytt
språk? Hva forteller relevante studier oss om de viktigste faktorene når det kommer til
undervisning av elever som nettopp har begynt på skolen? Selv med studier som viser til mange
fordeler av en tidlig start, er det kanskje ikke nok å erklære en tidlig start og ung alder som
nøkkelen til suksess. | |
dc.description.abstract | Learning English as a subject in school at the beginner stage is a very relevant topic as today it
is a reality in all primary Norwegian classrooms. English is a global language and serves as the
world’s lingua franca, which increases the requirement of English language knowledge. This
could be one of the many reasons for an early start with a foreign new language. Besides,
research shows that children benefit from an early start with English. The focus of this
assignment will therefore be to look at possible benefits of an early start, and how English is
taught with the beginner learners in Norwegian primary classrooms. Do Norwegian classrooms
make the best possible use of the potential of young people to learn a new language at an early
stage? What does relevant research tell us about the most important elements when it comes to
beginner learners? Even with research showing numerous benefits of an early start, it may not
be enough to proclaim an early start and beginners learning as the key to success. | |
dc.language | eng | |
dc.publisher | NTNU | |
dc.title | "How do you spell that?" - A Study of Beginner Learners of English in the Norwegian classroom | |
dc.type | Bachelor thesis | |