Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorPande-Rolfsen, Marthe Sofie
dc.contributor.advisorTahirsylaj, Armend
dc.contributor.authorMikalsen, Nina Foss
dc.date.accessioned2019-08-23T14:06:47Z
dc.date.available2019-08-23T14:06:47Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2610221
dc.description.abstractDet at førsteklassinger lærer seg engelsk som et fag i skolen er et svært relevant tema siden det er det som er realiteten i norsk skole den dag i dag. Engelsk er et globalt verdensspråk som utgjør en økning av kravet til engelskspråklig kunnskap. Dette er en av mange grunner til å starte tidlig med Engelsk i skolen. I tillegg viser studier at barn drar nytte av en tidlig start med engelsk. Fokuset på denne oppgaven vil dermed være å se på mulige fordeler med begynneropplæring i engelsk og hvordan engelsk er undervist for elevene på småtrinnet. Klarer norske klasserom å utnytte disse fordelene elevene på småtrinnet har ved innlæring av et nytt språk? Hva forteller relevante studier oss om de viktigste faktorene når det kommer til undervisning av elever som nettopp har begynt på skolen? Selv med studier som viser til mange fordeler av en tidlig start, er det kanskje ikke nok å erklære en tidlig start og ung alder som nøkkelen til suksess.
dc.description.abstractLearning English as a subject in school at the beginner stage is a very relevant topic as today it is a reality in all primary Norwegian classrooms. English is a global language and serves as the world’s lingua franca, which increases the requirement of English language knowledge. This could be one of the many reasons for an early start with a foreign new language. Besides, research shows that children benefit from an early start with English. The focus of this assignment will therefore be to look at possible benefits of an early start, and how English is taught with the beginner learners in Norwegian primary classrooms. Do Norwegian classrooms make the best possible use of the potential of young people to learn a new language at an early stage? What does relevant research tell us about the most important elements when it comes to beginner learners? Even with research showing numerous benefits of an early start, it may not be enough to proclaim an early start and beginners learning as the key to success.
dc.languageeng
dc.publisherNTNU
dc.title"How do you spell that?" - A Study of Beginner Learners of English in the Norwegian classroom
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel