• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Vis innførsel 
  •   Hjem
  • Fakultet for samfunns- og utdanningsvitenskap (SU)
  • Institutt for lærerutdanning
  • Vis innførsel
  •   Hjem
  • Fakultet for samfunns- og utdanningsvitenskap (SU)
  • Institutt for lærerutdanning
  • Vis innførsel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

"How do you spell that?" - A Study of Beginner Learners of English in the Norwegian classroom

Mikalsen, Nina Foss
Bachelor thesis
Thumbnail
Åpne
no.ntnu:inspera:2333264.pdf (6.876Mb)
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/2610221
Utgivelsesdato
2019
Metadata
Vis full innførsel
Samlinger
  • Institutt for lærerutdanning [1427]
Sammendrag
Det at førsteklassinger lærer seg engelsk som et fag i skolen er et svært relevant tema siden det

er det som er realiteten i norsk skole den dag i dag. Engelsk er et globalt verdensspråk som

utgjør en økning av kravet til engelskspråklig kunnskap. Dette er en av mange grunner til å

starte tidlig med Engelsk i skolen. I tillegg viser studier at barn drar nytte av en tidlig start med

engelsk. Fokuset på denne oppgaven vil dermed være å se på mulige fordeler med

begynneropplæring i engelsk og hvordan engelsk er undervist for elevene på småtrinnet. Klarer

norske klasserom å utnytte disse fordelene elevene på småtrinnet har ved innlæring av et nytt

språk? Hva forteller relevante studier oss om de viktigste faktorene når det kommer til

undervisning av elever som nettopp har begynt på skolen? Selv med studier som viser til mange

fordeler av en tidlig start, er det kanskje ikke nok å erklære en tidlig start og ung alder som

nøkkelen til suksess.
 
Learning English as a subject in school at the beginner stage is a very relevant topic as today it

is a reality in all primary Norwegian classrooms. English is a global language and serves as the

world’s lingua franca, which increases the requirement of English language knowledge. This

could be one of the many reasons for an early start with a foreign new language. Besides,

research shows that children benefit from an early start with English. The focus of this

assignment will therefore be to look at possible benefits of an early start, and how English is

taught with the beginner learners in Norwegian primary classrooms. Do Norwegian classrooms

make the best possible use of the potential of young people to learn a new language at an early

stage? What does relevant research tell us about the most important elements when it comes to

beginner learners? Even with research showing numerous benefits of an early start, it may not

be enough to proclaim an early start and beginners learning as the key to success.
 
Utgiver
NTNU

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit
 

 

Bla i

Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifterDenne samlingenUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

Min side

Logg inn

Statistikk

Besøksstatistikk

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit