"How do you spell that?" - A Study of Beginner Learners of English in the Norwegian classroom
Bachelor thesis
View/ Open
Date
2019Metadata
Show full item recordCollections
- Institutt for lærerutdanning [3818]
Abstract
Det at førsteklassinger lærer seg engelsk som et fag i skolen er et svært relevant tema siden deter det som er realiteten i norsk skole den dag i dag. Engelsk er et globalt verdensspråk somutgjør en økning av kravet til engelskspråklig kunnskap. Dette er en av mange grunner til åstarte tidlig med Engelsk i skolen. I tillegg viser studier at barn drar nytte av en tidlig start medengelsk. Fokuset på denne oppgaven vil dermed være å se på mulige fordeler medbegynneropplæring i engelsk og hvordan engelsk er undervist for elevene på småtrinnet. Klarernorske klasserom å utnytte disse fordelene elevene på småtrinnet har ved innlæring av et nyttspråk? Hva forteller relevante studier oss om de viktigste faktorene når det kommer tilundervisning av elever som nettopp har begynt på skolen? Selv med studier som viser til mangefordeler av en tidlig start, er det kanskje ikke nok å erklære en tidlig start og ung alder somnøkkelen til suksess. Learning English as a subject in school at the beginner stage is a very relevant topic as today itis a reality in all primary Norwegian classrooms. English is a global language and serves as theworld’s lingua franca, which increases the requirement of English language knowledge. Thiscould be one of the many reasons for an early start with a foreign new language. Besides,research shows that children benefit from an early start with English. The focus of thisassignment will therefore be to look at possible benefits of an early start, and how English istaught with the beginner learners in Norwegian primary classrooms. Do Norwegian classroomsmake the best possible use of the potential of young people to learn a new language at an earlystage? What does relevant research tell us about the most important elements when it comes tobeginner learners? Even with research showing numerous benefits of an early start, it may notbe enough to proclaim an early start and beginners learning as the key to success.