• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Fakultet for samfunns- og utdanningsvitenskap (SU)
  • Institutt for lærerutdanning
  • View Item
  •   Home
  • Fakultet for samfunns- og utdanningsvitenskap (SU)
  • Institutt for lærerutdanning
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Fremtidsrettet naturfagundervisning

Haugen, Robin
Bachelor thesis
Thumbnail
URI
http://hdl.handle.net/11250/2610219
Date
2019
Metadata
Show full item record
Collections
  • Institutt for lærerutdanning [1405]
Abstract
I denne bacheloroppgaven har jeg undersøkt om undervisningen om kosthold og næringsstoffer bør

fremtidsrettes, og om den har grunner til å utvikles. Dette ble gjort i en kvalitativ studie ved å

intervjue en faglærer innenfor naturfag med 32 års erfaring, samt observasjoner gjort i skolen.

Undersøkelsens mål var å finne ut hvor mye fokus som ble lagt på undervisning om næringsstoffer og

energi, klimautfordringer knyttet til kosthold, og didaktiske utfordringer knyttet til miljøundervisning.

Dette ble drøftet i lys av teori om hvordan og hvorfor undervisningen utføres som den gjør. Mine

resultater er at det ikke har skjedd noen stor utvikling på temaet, men at fagfornyelsen av

læreplanen kan bidra til utvikling og bedre miljøundervisning.
 
In this bachelor thesis I have researched if lectures about diets and nutrients should be more future

oriented, and if it has reasons to be developed. This has been done in a qualitative study by

interviewing a teacher within science with 32 years of experience, and observations done at the

school. The main objective of this research was to find out how much focus was put on teaching

about nutrients and energy, climate challenges related to diets, and didactic challenges related to

environmental lectures. This was discussed together with theory about how and why lectures are

executed as they are. My results conclude that there has not been any major development on the

subject, but that the subject renewal plan can help contribute to further development and better

environmental lectures.
 
Publisher
NTNU

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit