Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorSchanke, Tuva & Lien, Øyvind Haugan
dc.contributor.authorMaria Sundfjord Markhus
dc.date.accessioned2019-08-23T14:06:25Z
dc.date.available2019-08-23T14:06:25Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2610187
dc.description.abstractI denne oppgaven er det forsket på; hvordan jobber en lærer for å motivere 4.trinns elever i matematikk, og hva er det som skaper motivasjon hos disse elevene? For å finne ut av dette ble det gjennomført intervju av en lærer og 10 elever. Gjennom analyse av datamaterialet fra besvarelsene og drøfting av funnene fra analysen ut fra teori, var det spesielt to ting som skilte seg ut som viktig i en lærers arbeid for å motivere 4.trinns elever. Det var relasjon og variasjon. Relasjon er viktig for å kjenne eleven, hvilke interesser eleven har, hva som motiverer akkurat denne eleven, hva han kan og ikke kan. Siden alle elever er ulike og har ulike interesser er variasjon i undervisningen viktig for å kunne treffe ulike elever, slik at vertfall alle elevene møter noen oppgaver eller aktiviteter som gjør dem motivert. Dette er også viktig ut fra elevbesvarelsene siden det er ulike ting som motiverer de ulike elevene.
dc.description.abstractIn this thesis there is been conducted research regarding; How does a teacher work to motivate students in primary school in mathematics and what is it that creates motivation for these students. One teacher and ten children were interviewed on the subject. By analysing the data obtained in the interview and further discussed with regards on relevant theory, two important focus areas were discovered. Those were relation and variety. Relation to the student is important in the case of knowing the student, what interest they have, strengths and weaknesses. Since all students are different and have different interests, variation in the tuition is important to capture a wider spectre of students. In the interviews it was discovered that variation was very important to motivate all the different students.
dc.languagenob
dc.publisherNTNU
dc.titleEn lærers arbeid for å motivere 4. trinns elever i matematikk, og elevenes opplevelse av motivasjon.
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

FilerStørrelseFormatVis

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel