• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Fakultet for informasjonsteknologi og elektroteknikk (IE)
  • Institutt for datateknologi og informatikk
  • View Item
  •   Home
  • Fakultet for informasjonsteknologi og elektroteknikk (IE)
  • Institutt for datateknologi og informatikk
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Digitalisering i Filippinene: Hva kan gjøres for å forbedre digitalisering hos "Bureau of Internal Revenue"?

Arnoco, Mary Edenissa
Bachelor thesis
Thumbnail
URI
http://hdl.handle.net/11250/2609671
Date
2019
Metadata
Show full item record
Collections
  • Institutt for datateknologi og informatikk [3776]
Abstract
Formålet med denne oppgaven er å undersøke hva som kan gjøres for å forbedre digitaliseringen

ved en skatteetat i land som har dårlig infrastruktur, status for nåværende system beskrives også. I

dette studiet vil nåværende ''electronic filing and payment system” bli brukt som basis for å beskrive

hvordan digitalisering fungerer ved skatteetaten på nåværende tidspunkt, inkludert problemene som

oppstår når systemet ikke virker. Det ble brukt en induktive kvalitativ metode i oppgaven som ble

formet som en «Case Study» Datainsammling ble gjort gjennom semi-struktturerte intervjuer.

Intervjuene ble ikke begrenset til spesielle aldersgrupper. Studien fokuserer på fordeler og ulemper

ved å bruke sentraliserte eller desentraliserte databaser og hvem av dem som er best å bruke i et

lans som består av mange øyer slik som Filippinene. Oppgaven diskuterer hvorfor mesteparten av

digitaliseringsprosjekter utført av det offentlig ikke lykkes og hvordan dette kan unngås ved å se på

«reality-gaps», «lack of awarness» eller manglende vilje fra politikere. Denne oppgaven presenterer

kortsiktige løsninger på utfordringene som oppstår i et utviklingsland som Filippinene. Flere metoder

ble brukt for å skaffe data slik som, personlige intervjuer, semistrukturerte intervjuer og private

eposter.
 
This thesis seeks to understand on what can be done to improve digitalization in a public tax office that has an unreliable infrastructure and the state of the currently used system. This study will use the electronic filing and payment system as a basis of how digitalization currently works in the public tax office, and the challenges faced when the system fails. An inductive qualitative approach was selected, and the research was designed as a case study. Data collection was conducted through semi-structured interviews. The interview conducted was not focused on a specific age group. The study focuses on the advantages and disadvantage of a centralized versus a distributed database systems and which of the two may be best suited for archipelagic countries like the Philippines. The research discusses how most e-Government projects are bound to failure and how to avoid such failures based on reality gaps, lack of awareness or lack of political will from political managers. This study presents ideas for short-term solutions with regards to the challenges and issues in a developing country like the Philippines. A variety of measurements were used, including face-to-face interviews or semi-structured interviews and private emails.
 
Publisher
NTNU

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit