Utvikling av nettleserspill
Abstract
I denne rapporten skal vi se på hvordan ulike måter å hente inn tilbakemeldinger fra brukere påvirker kvantitet og kvalitet på tilbakemeldingene. For å finne ut dette har vi utviklet et spill som spilles i nettleser, og brukt fem ulike metoder for å samle inn tilbakemeldinger. Vi har samlet inn over 200 tilbakemeldinger, som vi har kategorisert og analysert for å finne sammenheng mellom metode og resultat. Våre resultater peker mot at å legge mye jobb inn i å samle tilbakemeldinger, og å gjøre det lett for brukere å gi tilbakemeldinger, gir en betydelig økning i antall tilbakemeldinger. Vi har sett at brukertester kan gi innsikt som man ikke får av andre typer tilbakemelding, og at hvilken type bruker som gir tilbakemeldinger kan påvirke kvaliteten. In this paper we will look at how different ways of collecting feedback will affect the quantity and quality of the feedback. To research this we have developed a game that can be played in your browser, and have employed five different methods of collecting feedback from users. We have collected more than 200 individual pieces of feedback, and they have been categorized and analyzed to find a correlation between the method and the resulting feedback. The results point towards the effort you put into collecting feedback being rewarded by a significant increase in feedback quantity. We have seen that user testing can give insight that is not present in other types of feedback collection, and that the type of user giving the feedback can affect quality