Show simple item record

dc.contributor.advisorKirchhoff, Ralf
dc.contributor.authorMelby, Marita Christina Susanne
dc.coverage.spatialNorway, Møre og Romsdalnb_NO
dc.date.accessioned2019-03-01T13:55:51Z
dc.date.available2019-03-01T13:55:51Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2588323
dc.description.abstractSimulering kan være en god pedagogisk metode for tverrprofesjonell teamtrening på intensivavdelinger. Det er forsket lite på simulering som læringsarena. Hensikten med denne studien var å få utvidet kunnskap om hvilke erfaringer leger og sykepleiere på intensivavdelinger har med simuleringsbasert tverrprofesjonell teamtrening som læringsarena. Det ble brukt et kvalitativt forskningsdesign med en fenomenologisk tilnærming. Det ble foretatt tre fokusgruppeintervjuer. I analysen ble det brukt en modifiert versjon av systematisk tekstkondensering inspirert av Giorgis fenomenologiske analysemetode. Funnene er delt inn i kategoriene: «Ulik organisering», «Egenskaper ved læringsmiljøet av betydning for læring» og «Læringsutbytter fra simuleringsbasert tverrprofesjonell teamtrening». Studien peker i retning av at deltakelse i simuleringsbasert tverrprofesjonell teamtrening kan legges bedre til rette for legegruppa. Forankring i ledelse og i kvalitetsforbedringsarbeid kan forbedres. Mange informanter opplever en sårbarhet i simuleringssituasjonen. Fasilitator anses som viktig for å skape et trygt læringsmiljø. Læringsutbyttene handler om kompetanse, roller, samhandling og kommunikasjon i det tverrprofesjonelle teamet.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.subjectIntensivavdelingnb_NO
dc.subjectIn situ simuleringnb_NO
dc.subjectTverrprofesjonell teamtreningnb_NO
dc.titleTverrprofesjonell in situ simulering på intensivavdelingen- en uproblematisk læringsarena?nb_NO
dc.typeMaster thesisnb_NO
dc.subject.nsiVDP::Medisinske Fag: 700::Helsefag: 800::Sykepleievitenskap: 808nb_NO
dc.source.pagenumber30nb_NO


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record