dc.contributor.author | Evensen, Lars Sigfred | |
dc.date.accessioned | 2019-01-18T12:19:02Z | |
dc.date.available | 2019-01-18T12:19:02Z | |
dc.date.created | 2013-01-15T11:16:30Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.isbn | 978-82-15-02044-0 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2581297 | |
dc.description.abstract | Artikkelen er en analyse av lærersamtaler om kvalitet i elevtekster fra grunnskolens mellomtrinn. Hvordan etablerer lærere felles vurderingsnormer? Analysen er gjort med utgangspunkt i det dialogiske begrepet 'lysbryting' ('refraction'). | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.publisher | Universitetsforlaget | nb_NO |
dc.relation.ispartof | Teorier om tekst i møte med skolens lese- og skrivepraksiser | |
dc.subject | Samtaleanalyse | nb_NO |
dc.subject | Conversation analysis | nb_NO |
dc.subject | Språktesting og vurdering | nb_NO |
dc.subject | Language testing and assessment | nb_NO |
dc.subject | Diskursanalyse | nb_NO |
dc.subject | Discourse analysis | nb_NO |
dc.subject | Sosiale normer | nb_NO |
dc.subject | Social norms | nb_NO |
dc.title | Underveis mot et tolkningsfellesskap: lærerstemmer om elevtekster | nb_NO |
dc.type | Chapter | nb_NO |
dc.description.version | publishedVersion | nb_NO |
dc.subject.nsi | VDP::Anvendt språkvitenskap: 012 | nb_NO |
dc.subject.nsi | VDP::Applied linguistics: 012 | nb_NO |
dc.source.pagenumber | 151-160 | nb_NO |
dc.identifier.cristin | 988467 | |
dc.relation.project | Norges forskningsråd: 212303 | nb_NO |
dc.description.localcode | This chapter will not be available due to copyright restrictions (c) 2012 by Universitetsforlaget | nb_NO |
cristin.unitcode | 194,62,60,0 | |
cristin.unitname | Institutt for språk og litteratur | |
cristin.ispublished | true | |
cristin.fulltext | original | |
cristin.qualitycode | 1 | |