Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorVulchanova, Mila Dimitrova
dc.contributor.advisorFeilberg, Julie
dc.contributor.authorSnøfugl, Monica
dc.date.accessioned2018-11-08T09:05:09Z
dc.date.available2018-11-08T09:05:09Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2571538
dc.description.abstractDenne oppgaven omhandler evidensbasert intervensjon til barn med ”Developmental Language Disorder” (DLD). Senere forskning viser en sammenheng mellom tidlig språkutvikling og senere livssituasjon, hvor dårlige språkferdigheter gir større risiko for mobbing, lav selvfølelse og kriminalitet. Forsinket språkutvikling vil på denne måten få ringvirkninger hele livet. Dersom man ikke arbeider med gode tiltak i småbarnsalderen vil sosiale ulikheter produseres og reproduseres. Jeg har gjennomført en triangulering av litteratur, hvor en engelsk rapport, en norsk masteroppgave og en spørreundersøkelse har vært grunnlaget for min oppgave. Oppgavens tema og formål formuleres gjennom følgende problemstilling: Hvilke evidensbaserte intervensjoner hjelper barn med ”Developmental Language Disorder?” Resultatet viser at det er vanskelig å finne intervensjoner som har god nok evidens, men at det vises tendenser for hvilke kriterier som må ligge til grunn for intervensjon for barn med DLD.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherNTNUnb_NO
dc.subjectLogopedinb_NO
dc.titleHva vet vi virker? En studie om barn med Developmental Language Disordernb_NO
dc.typeMaster thesisnb_NO
dc.subject.nsiVDP::Humaniora: 000nb_NO
dc.source.pagenumber39nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail
Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel