dc.contributor.advisor | Chinga-Ramirez, Carla | |
dc.contributor.author | Nordgård Mo, Kristin | |
dc.date.accessioned | 2018-11-06T09:56:58Z | |
dc.date.available | 2018-11-06T09:56:58Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2571214 | |
dc.description.abstract | Denne studien fokuserer på pedagogiske ledere sine refleksjoner rundt mangfold i barnehagen. Studien er et resultat av en kvalitativ undersøkelse basert på semistrukturert intervju. Utvalget i denne studien består av fire pedagogiske ledere fra fire ulike barnehager i Norge. Studiens tittel er: «Pedagogen i møte med barn med ulike forutsetninger, i barnehagen».
Formålet med studien er å få et innblikk i pedagogiske ledere sine refleksjoner rundt begrepet mangfold. I denne studien er mangfoldet basert på barn med ulike forutsetninger og behov, dette er med utgangspunkt i deltakernes refleksjoner. Deltakernes refleksjoner innenfor dette området sentreres rundt ulike forståelser og tilnærminger til mangfold. Sentrale begrep i studien er relasjoner, anerkjennelse, respekt, holdninger og bevissthet. Disse viste seg å være sentrale gjennom deltakernes refleksjoner. Disse begrepene er sentrale i analyse- og drøftingskapitlet, samtidig som begrepene også er en viktig del av teorikapitlet. Disse begrepene danner også grunnlaget for den teoretiske forståelsen i denne studien. | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.publisher | NTNU | nb_NO |
dc.subject | Spesialpedagogikk | nb_NO |
dc.title | Pedagogen i møte med barn med ulike forutsetninger i barnehagen - En kvalitativ studie om pedagogiske ledere sine refleksjoner om mangfold i barnehagen, og hvilken betydning disse kan ha for deres møte med barn med ulike forutsetninger | nb_NO |
dc.type | Master thesis | nb_NO |
dc.subject.nsi | VDP::Samfunnsvitenskap: 200 | nb_NO |
dc.subject.nsi | VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280::Spesialpedagogikk: 282 | nb_NO |