Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorChinga-Ramirez, Carla
dc.contributor.authorNordgård Mo, Kristin
dc.date.accessioned2018-11-06T09:56:58Z
dc.date.available2018-11-06T09:56:58Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2571214
dc.description.abstractDenne studien fokuserer på pedagogiske ledere sine refleksjoner rundt mangfold i barnehagen. Studien er et resultat av en kvalitativ undersøkelse basert på semistrukturert intervju. Utvalget i denne studien består av fire pedagogiske ledere fra fire ulike barnehager i Norge. Studiens tittel er: «Pedagogen i møte med barn med ulike forutsetninger, i barnehagen». Formålet med studien er å få et innblikk i pedagogiske ledere sine refleksjoner rundt begrepet mangfold. I denne studien er mangfoldet basert på barn med ulike forutsetninger og behov, dette er med utgangspunkt i deltakernes refleksjoner. Deltakernes refleksjoner innenfor dette området sentreres rundt ulike forståelser og tilnærminger til mangfold. Sentrale begrep i studien er relasjoner, anerkjennelse, respekt, holdninger og bevissthet. Disse viste seg å være sentrale gjennom deltakernes refleksjoner. Disse begrepene er sentrale i analyse- og drøftingskapitlet, samtidig som begrepene også er en viktig del av teorikapitlet. Disse begrepene danner også grunnlaget for den teoretiske forståelsen i denne studien.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherNTNUnb_NO
dc.subjectSpesialpedagogikknb_NO
dc.titlePedagogen i møte med barn med ulike forutsetninger i barnehagen - En kvalitativ studie om pedagogiske ledere sine refleksjoner om mangfold i barnehagen, og hvilken betydning disse kan ha for deres møte med barn med ulike forutsetningernb_NO
dc.typeMaster thesisnb_NO
dc.subject.nsiVDP::Samfunnsvitenskap: 200nb_NO
dc.subject.nsiVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280::Spesialpedagogikk: 282nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel