dc.contributor.advisor | Jakobsen, Pål Drevland | |
dc.contributor.author | Klausen, Karoline Rød | |
dc.date.accessioned | 2018-08-23T14:00:56Z | |
dc.date.available | 2018-08-23T14:00:56Z | |
dc.date.created | 2018-06-07 | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier | ntnudaim:19422 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2559134 | |
dc.description.abstract | Grunnet befolkningsvekst og økt transportbehov har Bane NOR startet planlegging av dobbelt jernbanespor mellom blant annet Øksnevad, Klepp og Bryne stasjon i Rogaland. I denne rapporten undersøkes muligheten for å bygge det nye dobbeltsporet i en 6810 m lang kontinuerlig tunnel mellom stasjonene. Formålet er å spare et viktig jordbruksområde i Rogaland. Ut i fra fremskaffet informasjon om de geologiske forholdene i området, er det studert ulike tunnelløsninger og drivemetoder, samt kostnad og inndrift for disse. | |
dc.language | nob | |
dc.publisher | NTNU | |
dc.subject | Bygg- og miljøteknikk (2-årig), Bygg og anlegg | |
dc.title | Ny Jærbane i tunnel - Tidligstudium | |
dc.type | Master thesis | |