Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorJakobsen, Pål Drevland
dc.contributor.authorKlausen, Karoline Rød
dc.date.accessioned2018-08-23T14:00:56Z
dc.date.available2018-08-23T14:00:56Z
dc.date.created2018-06-07
dc.date.issued2018
dc.identifierntnudaim:19422
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2559134
dc.description.abstractGrunnet befolkningsvekst og økt transportbehov har Bane NOR startet planlegging av dobbelt jernbanespor mellom blant annet Øksnevad, Klepp og Bryne stasjon i Rogaland. I denne rapporten undersøkes muligheten for å bygge det nye dobbeltsporet i en 6810 m lang kontinuerlig tunnel mellom stasjonene. Formålet er å spare et viktig jordbruksområde i Rogaland. Ut i fra fremskaffet informasjon om de geologiske forholdene i området, er det studert ulike tunnelløsninger og drivemetoder, samt kostnad og inndrift for disse.
dc.languagenob
dc.publisherNTNU
dc.subjectBygg- og miljøteknikk (2-årig), Bygg og anlegg
dc.titleNy Jærbane i tunnel - Tidligstudium
dc.typeMaster thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail
Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel