• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Fakultet for informasjonsteknologi og elektroteknikk (IE)
  • Institutt for datateknologi og informatikk
  • View Item
  •   Home
  • Fakultet for informasjonsteknologi og elektroteknikk (IE)
  • Institutt for datateknologi og informatikk
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Interaktiv presentasjon av rikt nettinnhold, som et supplement til videoavspilling

Bratberg, Espen Marius
Master thesis
Thumbnail
View/Open
659588_ATTACHMENT01.zip (3.026Mb)
659588_FULLTEXT01.pdf (2.321Mb)
659588_COVER01.pdf (131.4Kb)
URI
http://hdl.handle.net/11250/253500
Date
2013
Metadata
Show full item record
Collections
  • Institutt for datateknologi og informatikk [3792]
Abstract
Internett og overgangen til den digitale tidsalder har på mange måter revolusjonert læring. Dette viser seg i den enorme mengden med informasjon inneholdt i videoer, artikler og annen multimedia som er blitt gjort tilgjengelig gjennom nettbaserte delingsportaler. Stadig flere skoler tilbyr nettbasert undervisning, men fokuset på \textit{hvordan} man lærer i slike situasjoner er ikke alltid like fremtredene. Teknologien har unektelig gjennomgått store forandringer de siste 20 årene, men denne utviklingen har også påvirket oss mennesker og endret våre lærevaner. Men er nettbasert læring tilpasset disse forandringene og våre nye lærevaner?Denne oppgaven ser nærmere på hvordan vi kan tilpasse fasilitering av nettbasert læring til dagens situasjon, og på denne måten bedre utnytte de digitale ressursene vi har tilgjengelig. For å illustrere dette ble det designet og utviklet en demo-applikasjon som presenterer tilleggsinformasjon på en interaktiv måte ved videoavspilling. Demo-applikasjonens brukbarhet og nytteverdi ble evaluert gjennom intervjuer og brukbarhetstester med representater av dens målgruppe, og resultatene fra dette arbeidet ble videre analysert og diskutert. Av disse resultatene fremgikk det at den tradisjonelle nettbaserte læringssituasjonen er moden for forandringer, og at det foreligger et potensiale for økt læringsutbytte ved å ta i bruk en applikasjon som foreslått i denne oppgaven.
Publisher
Institutt for datateknikk og informasjonsvitenskap

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit