• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Vis innførsel 
  •   Hjem
  • Fakultet for informasjonsteknologi og elektroteknikk (IE)
  • Institutt for datateknologi og informatikk
  • Vis innførsel
  •   Hjem
  • Fakultet for informasjonsteknologi og elektroteknikk (IE)
  • Institutt for datateknologi og informatikk
  • Vis innførsel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Particle-based Powder-snow Avalanche Simulation Using GPU

Yndestad, Leif Kåre Hornnes
Master thesis
Thumbnail
Åpne
473579_ATTACHMENT01.zip (4.963Mb)
473579_FULLTEXT01.pdf (3.787Mb)
473579_COVER01.pdf (46.96Kb)
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/252752
Utgivelsesdato
2011
Metadata
Vis full innførsel
Samlinger
  • Institutt for datateknologi og informatikk [4881]
Sammendrag
The main focus of this thesis was the simulation of a powder-snow avalanche flow. The simulation were implemented using the particle-based simulation solution SPH, from a mathematical model describing powder-snow flow dynamics. The simulation was accelerated by applying the computational power of the GPU, in order to provide a faster simulation time than would have been achieved on the CPU.
Utgiver
Institutt for datateknikk og informasjonsvitenskap

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit
 

 

Bla i

Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifterDenne samlingenUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

Min side

Logg inn

Statistikk

Besøksstatistikk

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit