Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorAalberg, Trondnb_NO
dc.contributor.authorLiebech, Asle Dragstennb_NO
dc.date.accessioned2014-12-19T13:37:57Z
dc.date.available2014-12-19T13:37:57Z
dc.date.created2011-10-20nb_NO
dc.date.issued2011nb_NO
dc.identifier450277nb_NO
dc.identifierntnudaim:5731nb_NO
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/252672
dc.description.abstractDenne masteravhandlingen presenterer resultater og diskusjoner rundt et distribuert spillsystem for mobile enheter med hovedhensikt å motivere for økt sosial interaksjon for en gruppe mennesker i samme situasjon. Avhandlingen fokuserer på opparbeide en bakgrunn for å utlede et sosialt spillkonsept fra problembeskrivelsen ved å aktivt samle og bruke forskning som tar utgangspunkt i utarbeidelsen av en tankegang for et distribuert sosialt spillsystem kalt Game Center -prinsippet. Psykologiske prinsipper for hva som motiverer et menneske til å søke sosial interaksjon for å oppnå akseptanse i et fellesskap er brukt som grunnlag for å støtte opp om at dette prinsippet skal motivere til økt sosial interaksjon mellom spilldeltakere. Game Center -prinsippet blir sammenlignet og vurdert i sammenheng med state of the art case-studier foretatt av aktuell forskning, i tillegg til hvordan trendene for sosiale spillsystemer har utviklet seg.Det utledede spillkonseptet vil være en spesifikasjon av Game Center -prinsippet, med avgrensninger tilpasset det foreslåtte bruksområdet som kommer fram av problembeskrivelsen. Spillkonseptet vil teste Game Center -prinsippets funksjonalitet i form av en prototypeimplementasjon som testes med fokus på tilbakemelding for en testgruppe. Denne testen vil analyseres og brukes som referansepunkt til hvorvidt et Game Center -prinsipp motiverer for økt sosial interaksjon mellom spilldeltakere som mennesker.nb_NO
dc.languagenornb_NO
dc.publisherInstitutt for datateknikk og informasjonsvitenskapnb_NO
dc.subjectntnudaim:5731no_NO
dc.subjectMTDT datateknikkno_NO
dc.subjectData- og informasjonsforvaltningno_NO
dc.titleMotivere til økt sosial interaksjon ved hjelp av sosiale pervasive spillnb_NO
dc.title.alternativeMotivation for Increased Social Interaction using Social Pervasive Gamesnb_NO
dc.typeMaster thesisnb_NO
dc.source.pagenumber147nb_NO
dc.contributor.departmentNorges teknisk-naturvitenskapelige universitet, Fakultet for informasjonsteknologi, matematikk og elektroteknikk, Institutt for datateknikk og informasjonsvitenskapnb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel