Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorHolme, Arvidnb_NO
dc.contributor.authorKnudsen, Ninanb_NO
dc.date.accessioned2014-12-19T13:35:36Z
dc.date.available2014-12-19T13:35:36Z
dc.date.created2010-09-11nb_NO
dc.date.issued2006nb_NO
dc.identifier350855nb_NO
dc.identifierntnudaim:1431nb_NO
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/251995
dc.description.abstractKunnskapsobjekter er en selvstendig, logisk samling av kunnskap og/eller forklaring av konsepter, som skal kunne lagres og gjenfinnes. Læringsobjekter består av en samling kunnskapsobjekter, et definert læringsmål og læringsaktiviteter. Rapporten gir et forslag til hvordan en kunnskaps- og læringsobjektbasert arbeidsbok kan utformes, og gir et utgangspunkt for videre arbeid med slike objekter. Den inneholder også en gjennomgang av torien bak kunnskaps-og læringsobjekter og et forslag til en modell av disse der man unngår metadata som er den viktiste måten man i dag kategoriserer og søker i baser over kunnskaps-og læringsobjekter. Selv om det er en del arbeid som gjenstår både på utarbeidelse av standard på selve objektene og hvordan grensesnitt av objektene bør utformes mener jeg at følgetekster er en god erstatning av metadata. I tillegg kan metadata brukes til å vektorisere objektene, som igjen gjør det mulig å benytte ulike matematiske operasjoner på dem som for eksempel klynge objekter, måle likhet og visualisere dem.nb_NO
dc.languagenornb_NO
dc.publisherInstitutt for datateknikk og informasjonsvitenskapnb_NO
dc.subjectntnudaimno_NO
dc.subjectSIF2 datateknikkno_NO
dc.subjectData- og informasjonsforvaltningno_NO
dc.titleKunnskapsobjektbasert arbeidsboknb_NO
dc.title.alternativeKnowledge Object Based Workbooknb_NO
dc.typeMaster thesisnb_NO
dc.source.pagenumber67nb_NO
dc.contributor.departmentNorges teknisk-naturvitenskapelige universitet, Fakultet for informasjonsteknologi, matematikk og elektroteknikk, Institutt for datateknikk og informasjonsvitenskapnb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel