Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorHallgren, Torbjørnnb_NO
dc.contributor.advisorGundersen, Odd Eriknb_NO
dc.contributor.authorEk, Lars Andreasnb_NO
dc.contributor.authorVistnes, Runenb_NO
dc.date.accessioned2014-12-19T13:35:18Z
dc.date.available2014-12-19T13:35:18Z
dc.date.created2010-09-10nb_NO
dc.date.issued2007nb_NO
dc.identifier350571nb_NO
dc.identifierntnudaim:3620nb_NO
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/251873
dc.description.abstractEksplosjoner er en viktig del av mange spill. Men eksplosjoner er hurtige og veldig turbulente fenomener som vanskelig lar seg simulere bra, spesielt for sanntidsapplikasjoner. Vi presenterer en metode for animering av eksplosjoner som utføres på GPU i sin helhet. Simuleringen takler vilkårlige obstruksjoner, og er satt sammen av en forbrenningsmodell, en stabil fluidløser som tar hensyn til utvidende gasser, samt turbulensmodeller. Simuleringsresultatene blir visualisert ved hjelp av partikler som rendres animerte. Resultatet er fysisk baserte, ikke-repeterende og dynamiske eksplosjoner i sanntid med høy visuell kvalitet.nb_NO
dc.languagenornb_NO
dc.publisherInstitutt for datateknikk og informasjonsvitenskapnb_NO
dc.subjectntnudaimno_NO
dc.subjectSIF2 datateknikkno_NO
dc.subjectKomplekse datasystemerno_NO
dc.titleAnimering av eksplosjoner i sanntidnb_NO
dc.title.alternativeAnimating Explosions in Real-Timenb_NO
dc.typeMaster thesisnb_NO
dc.source.pagenumber164nb_NO
dc.contributor.departmentNorges teknisk-naturvitenskapelige universitet, Fakultet for informasjonsteknologi, matematikk og elektroteknikk, Institutt for datateknikk og informasjonsvitenskapnb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel