dc.contributor.author | Berg, Terje | |
dc.date.accessioned | 2018-03-22T08:18:12Z | |
dc.date.available | 2018-03-22T08:18:12Z | |
dc.date.created | 2017-08-30T09:41:26Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.citation | Magma - Tidsskrift for økonomi og ledelse. 2017, 20 (5), 55-63. | nb_NO |
dc.identifier.issn | 1500-0788 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2491601 | |
dc.description.abstract | Denne artikkelen er et innlegg i debatten om veien fremover for den økonomisk-administrative utdanningen med vekt på fagfeltet økonomistyring. Artikkelen søker å besvare følgende spørsmål: Har vi en pedagogisk tilnærming og aktuelle læremidler innen økonomistyring som sikrer en økonomisk-administrativ utdanning med relevans for praksis? Dette bygges opp rundt tre akser: (1) utdanningens relevans for praksis, (2) pedagogikkens relevans for læring, og (3) læremidlenes relevans for teorien. Det konkluderes med at utdanningen i dag anses som relevant, og at viktige virkemidler for å sikre at dette opprettholdes, er mer problembasert læring, bevisst utvalg av læremidler, endrede eksamensformer samt oppøving av søke- og kildekritikk. | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.publisher | Fagbokforlaget | nb_NO |
dc.title | Utdanningen i økonomistyring – Paradise lost? | nb_NO |
dc.type | Journal article | nb_NO |
dc.type | Peer reviewed | nb_NO |
dc.description.version | publishedVersion | nb_NO |
dc.source.pagenumber | 55-63 | nb_NO |
dc.source.volume | 20 | nb_NO |
dc.source.journal | Magma - Tidsskrift for økonomi og ledelse | nb_NO |
dc.source.issue | 5 | nb_NO |
dc.identifier.cristin | 1489741 | |
dc.description.localcode | Published by Fagbokforlaget. Final publication at https://www.magma.no/utdanningen-i-okonomistyring-paradise-lost1 | nb_NO |
cristin.unitcode | 194,60,10,0 | |
cristin.unitname | NTNU Handelshøyskolen | |
cristin.ispublished | true | |
cristin.fulltext | original | |
cristin.fulltext | postprint | |
cristin.qualitycode | 1 | |