Show simple item record

dc.contributor.advisorBonesrønning, Hans
dc.contributor.authorBytningsvik, Magnus Dahling
dc.date.accessioned2018-02-22T13:15:37Z
dc.date.available2018-02-22T13:15:37Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2486491
dc.description.abstractDenne oppgaven bruker paneldata for individer som har avlagt nasjonale prøver i engelsk, regning og lesing, til å finne faktorer som påvirker elevprestasjonene ved disse prøvene. Analysen vinner en sterk sammenheng mellom elevprestasjonene og mors utdanningsnivå. Fylkene Oslo og Akershus skiller seg ut med best resultater. Skoleeffekter, som antall lærere og antall elever per lærer, har ikke like stor effekt som først antatt.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherNTNUnb_NO
dc.titleMange skoler opplever endringer i (gjennomsnittlige) elevprestasjoner over tid - I hvilken grad kan dette knyttes til ressursinnsats og elevsammensetning?nb_NO
dc.typeMaster thesisnb_NO
dc.subject.nsiVDP::Samfunnsvitenskap: 200nb_NO
dc.source.pagenumber46nb_NO


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record