• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Vis innførsel 
  •   Hjem
  • Øvrige samlinger
  • Publikasjoner fra CRIStin - NTNU
  • Vis innførsel
  •   Hjem
  • Øvrige samlinger
  • Publikasjoner fra CRIStin - NTNU
  • Vis innførsel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Opplevelse av tilhørighet og inkludering i møtet mellom kulturer

Strand, Gro Marte; Berge, Åsa Dahl; Steen-Olsen, Tove Herborg
Chapter, Peer reviewed
Accepted version
Åpne
Kap.6 (Låst)
Kap. 6 (Låst)
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/2484781
Utgivelsesdato
2017
Metadata
Vis full innførsel
Samlinger
  • Institutt for lærerutdanning [3977]
  • Publikasjoner fra CRIStin - NTNU [41732]
Sammendrag
I dette kapitlet vil vi se nærmere på hvilke opplevelser barn og unge med innvandrerbakgrunn har når det gjelder tilhørighet, inkludering og mestring i skole- og nærmiljø. Kapitlet bygger på teoristudier og en intervjuundersøkelse av 71 elever i 11 skoler i Midt-Norge. Vi skal også se på hvilken betydning samarbeidet mellom skole og hjem har. For å studere hvordan de ulike partene opplever dette samarbeidet, har vi intervjuet foreldre, lærere og skoleledere. Vår studie viser at læreren er den viktigste faktoren med tanke på elevenes opplevelse av tilhørighet og inkludering. Foreldrene fremhevet at den daglige kontakten med læreren var god, men de savnet reell innflytelse og informasjon om den norske skolen som system.
Utgiver
Gyldendal Akademisk

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit
 

 

Bla i

Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifterDenne samlingenUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

Min side

Logg inn

Statistikk

Besøksstatistikk

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit