• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Øvrige samlinger
  • Publikasjoner fra CRIStin - NTNU
  • View Item
  •   Home
  • Øvrige samlinger
  • Publikasjoner fra CRIStin - NTNU
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Opplevelse av tilhørighet og inkludering i møtet mellom kulturer

Strand, Gro Marte; Berge, Åsa Dahl; Steen-Olsen, Tove Herborg
Chapter, Peer reviewed
Accepted version
View/Open
Kap.6 (Locked)
Kap. 6 (Locked)
URI
http://hdl.handle.net/11250/2484781
Date
2017
Metadata
Show full item record
Collections
  • Institutt for lærerutdanning [1427]
  • Publikasjoner fra CRIStin - NTNU [20922]
Abstract
I dette kapitlet vil vi se nærmere på hvilke opplevelser barn og unge med innvandrerbakgrunn har når det gjelder tilhørighet, inkludering og mestring i skole- og nærmiljø. Kapitlet bygger på teoristudier og en intervjuundersøkelse av 71 elever i 11 skoler i Midt-Norge. Vi skal også se på hvilken betydning samarbeidet mellom skole og hjem har. For å studere hvordan de ulike partene opplever dette samarbeidet, har vi intervjuet foreldre, lærere og skoleledere. Vår studie viser at læreren er den viktigste faktoren med tanke på elevenes opplevelse av tilhørighet og inkludering. Foreldrene fremhevet at den daglige kontakten med læreren var god, men de savnet reell innflytelse og informasjon om den norske skolen som system.
Publisher
Gyldendal Akademisk

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit