dc.contributor.advisor | Husby, Olaf | |
dc.contributor.author | Aspnes, Aina Storvik | |
dc.date.accessioned | 2018-02-07T08:20:26Z | |
dc.date.available | 2018-02-07T08:20:26Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2483126 | |
dc.description.abstract | Oppgaven omhandler uttaleundervisning i norsk som andrespråk for voksne innlærere. Det er en kvalitativ studie, fra et lærerperspektiv, som ser på hva som skjer i tolkningsprosessen fra gitte retningslinjer i læreplanen til undervisningspraksis. Hva oppfatter læreren uttaleundervisning som og hvordan tilrettelegger læreren uttaleundervisning i praksis? Hvorfor velger læreren å gjøre det på den måten? | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.publisher | NTNU | nb_NO |
dc.subject | norsk som andrespråk | nb_NO |
dc.subject | uttale | nb_NO |
dc.subject | læreplan | nb_NO |
dc.title | Uttaleundervisning i norsk som andrespråk for voksne innlærere - Fra et lærerperspektiv: et tolkningsspørsmål fra gitte retningslinjer i læreplanen til undervisningspraksis | nb_NO |
dc.type | Master thesis | nb_NO |
dc.subject.nsi | VDP::Humaniora: 000::Språkvitenskapelige fag: 010 | nb_NO |
dc.subject.nsi | VDP::Humaniora: 000::Litteraturvitenskapelige fag: 040 | nb_NO |
dc.description.localcode | Denne masteroppgaven vil etter forfatterens ønske ikke bli tilgjengelig. | nb_NO |