dc.contributor.author | Veine, Sven | |
dc.contributor.author | Anderson, Martha Kalvig | |
dc.contributor.author | Andersen, Nina Haugland | |
dc.contributor.author | Espenes, Thomas Christian | |
dc.contributor.author | Bredesen, Tove | |
dc.contributor.author | Wallin, Patric | |
dc.contributor.author | Reams, Jonathan | |
dc.date.accessioned | 2018-01-03T15:23:23Z | |
dc.date.available | 2018-01-03T15:23:23Z | |
dc.date.created | 2018-01-03T14:47:31Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.citation | Læring om læring. 2017, 1 (1), 53-60. | nb_NO |
dc.identifier.issn | 2535-4108 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2474447 | |
dc.description.abstract | I Eksperter i team (EiT) står studentaktive læringsformer sentralt, og refleksjon er ansett som en vesentlig komponent for læring i emnet. Over en tiårsperiode har EiT arbeidet med å gjøre refleksjon til en konkret og forståelig læringsaktivitet for studenter på tvers av ulik fagbakgrunn. Kolbs erfaringslæringssirkel er satt i et eksplisitt system hvor refleksjon over erfaringer er vurdert som et viktig grunnlag for å fatte informerte valg, aksjoner, som forbedrer gruppedynamikken. Basert på vår mangeårige erfaring, vil vi presentere tilnærminger og metoder som kan bidra til å stimulere studentene til å reflektere over egen læring og tjene som støtte i deres utvikling. Disse tilnærmingene og metodene kan lett tilpasses og integreres i andre emner der man ønsker å stimulere til aktive studenter og verdifull læring gjennom refleksjon. | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.publisher | NTNU | nb_NO |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.no | * |
dc.title | Refleksjon som studentaktiv læringsform | nb_NO |
dc.type | Journal article | nb_NO |
dc.type | Peer reviewed | nb_NO |
dc.description.version | publishedVersion | nb_NO |
dc.source.pagenumber | 53-60 | nb_NO |
dc.source.volume | 1 | nb_NO |
dc.source.journal | Læring om læring | nb_NO |
dc.source.issue | 1 | nb_NO |
dc.identifier.cristin | 1535035 | |
dc.description.localcode | © 2017 The Authors. Published by NTNU. This is an open access article under the CC-BY-NC-ND 4.0 license http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | nb_NO |
cristin.unitcode | 194,60,25,0 | |
cristin.unitcode | 194,67,70,0 | |
cristin.unitname | Institutt for industriell økonomi og teknologiledelse | |
cristin.unitname | Institutt for pedagogikk og livslang læring | |
cristin.ispublished | true | |
cristin.fulltext | original | |