Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorLøhre, Audhild
dc.contributor.authorWike, Christian
dc.date.accessioned2017-10-31T09:02:38Z
dc.date.available2017-10-31T09:02:38Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2463075
dc.description.abstractVed å gjennomføre fire kvalitative intervjuer av spesialpedagoger i barnehagen tar denne studien sikte på å fortelle om deres opplevelse av å støtte barn med autismespekterforstyrrelser før og under samarbeidet med habiliteringstjenesten for barn og unge. Grounded theory er benyttet som metode og derfor har empirien lagt føringer for det teoretiske grunnlaget (Corbin & Strauss, 2015, s. 7). Studien støtter seg hovedsakelig på Csikszentmihalyis (2002) teori om flyt og Banduras (1997) teori om mestringstro. Disse teoriene ble valgt med bakgrunn i empirien som stor grad viste en svak balanse mellom ressurser og utfordringer før samarbeidet med habiliteringstjenesten startet. Det argumenteres for at habiliteringstjenesten synes å aktivere ulike kilder til mestringstro i veiledningen med informantene for å minske informantenes gap mellom ressurser og utfordringer og på denne måten styrker deres tro på egen mestring.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherNTNUnb_NO
dc.titleSpesialpedagogens opplevelse av å støtte barn med autismespekterforstyrrelser i barnehagennb_NO
dc.typeMaster thesisnb_NO
dc.subject.nsiVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel