Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorBakke, Emil
dc.contributor.authorKalsnes, Kenneth Marcel
dc.contributor.authorSando, Daniel Sandnes
dc.date.accessioned2017-09-25T07:51:58Z
dc.date.available2017-09-25T07:51:58Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2456440
dc.description.abstractI vår bacheloroppgave har vi undersøkt hvordan et nytt studieprogram kan drive strategisk markedsføring på sosiale medier. Oppgaven har blitt avgrenset til plattformen Facebook ettersom de fleste personene i hovedmålgruppen, potensielle søkere 18-28 år, bruker plattformen. Sosiale medier har blitt en stor del av av hverdagen til privatpersoner, det er derfor viktig for aktører å gjøre seg synlig på Facebook. Dette tar oss til følgende problemstilling: “Hvordan når Bachelor i interaksjonsdesign potensielle studenter med sosiale medier?” For å kunne svare på problemstillingen på best mulig måte, har vi i tillegg valgt å stille to forskningsspørsmål. Metodene vi har anvendt er A/B-testing og spørreundersøkelse som verktøy for innsamling av data. Funnene er så blitt drøftet med utgangspunkt i eksisterende teori om markedsføring, sosiale medier, og anbefalinger for markedsføring på sosiale medier i 2017. Avsluttende presenteres en strategi, basert på våre funn, for hvordan Bachelor i interaksjonsdesign kan nå potensielle studenter på sosiale medier. Som en huskeregel på retningslinjene i strategien har vi laget akronymet “F.I.S.K.E”. Dette for å skape en billedlig beskrivelse med hensikt å hjelpe de ansvarlige for Facebooksiden å huske punktene.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.subjectMarkedsføringnb_NO
dc.subjectStudieprogramnb_NO
dc.subjectSosiale mediernb_NO
dc.subjectInteraksjonsdesignnb_NO
dc.subjectMedieproduksjonnb_NO
dc.titleMarkedsføring av et nytt studieprogram på sosiale mediernb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO
dc.subject.nsiVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Medievitenskap og journalistikk: 310nb_NO
dc.source.pagenumber63nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel