Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorVulchanova, Mila Dimitrova
dc.contributor.advisorFeilberg, Julie
dc.contributor.authorAntonsen, Lena Langdal
dc.date.accessioned2017-09-19T09:02:30Z
dc.date.available2017-09-19T09:02:30Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2455362
dc.description.abstractTemaet for denne oppgaven er utfordringer knyttet til utredning av språk-, lese- og skrivevansker hos flerspråklige elever. Kartlegging av flerspråklig elever er et område som byr på mange utfordringer, og oppleves som utfordrende av mange. En av hovedårsakene til utfordringen har vært at vi ikke har egnede kartleggingsverktøy. Når vi står ovenfor flerspråklige elever med svakt læringsutbytte kan det derfor være vanskelig å vite om dette skyldes svake norskferdigheter eller spesifikke lærevansker. Utfordringene krever ulike tiltak, og feilvurderinger vil dermed føre til at opplæringstilbudet blir utilstrekkelig tilrettelagt. I denne oppgaven vil jeg se nærmere på FLORO (Flerspråklig, Ordminne, RAN og Ordrepitisjon). Et kartleggingsverktøy som skal kunne bidra til å fange opp flerspråklige elever med spesialpedagogiske behov, og skille de med spesifikke vansker fra de som befinner seg i en mellomspråklig fase eller er sene i sin tospråklige utvikling.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherNTNUnb_NO
dc.titleFlerspråklig utredning - En litteraturstudie om utfordringer knyttet til utredning av språk-, lese- og skrivevansker hos flerspråklige elevernb_NO
dc.typeMaster thesisnb_NO
dc.subject.nsiVDP::Humaniora: 000nb_NO
dc.source.pagenumber53nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel