• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Vis innførsel 
  •   Hjem
  • Det humanistiske fakultet (HF)
  • Institutt for språk og litteratur
  • Vis innførsel
  •   Hjem
  • Det humanistiske fakultet (HF)
  • Institutt for språk og litteratur
  • Vis innførsel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Flerspråklig utredning - En litteraturstudie om utfordringer knyttet til utredning av språk-, lese- og skrivevansker hos flerspråklige elever

Antonsen, Lena Langdal
Master thesis
Thumbnail
Åpne
masteroppgave8.pdf (935.8Kb)
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/2455362
Utgivelsesdato
2017
Metadata
Vis full innførsel
Samlinger
  • Institutt for språk og litteratur [1964]
Sammendrag
Temaet for denne oppgaven er utfordringer knyttet til utredning av språk-, lese- og skrivevansker hos flerspråklige elever.

Kartlegging av flerspråklig elever er et område som byr på mange utfordringer, og oppleves som utfordrende av mange. En av hovedårsakene til utfordringen har vært at vi ikke har egnede kartleggingsverktøy. Når vi står ovenfor flerspråklige elever med svakt læringsutbytte kan det derfor være vanskelig å vite om dette skyldes svake norskferdigheter eller spesifikke lærevansker. Utfordringene krever ulike tiltak, og feilvurderinger vil dermed føre til at opplæringstilbudet blir utilstrekkelig tilrettelagt.

I denne oppgaven vil jeg se nærmere på FLORO (Flerspråklig, Ordminne, RAN og Ordrepitisjon). Et kartleggingsverktøy som skal kunne bidra til å fange opp flerspråklige elever med spesialpedagogiske behov, og skille de med spesifikke vansker fra de som befinner seg i en mellomspråklig fase eller er sene i sin tospråklige utvikling.
Utgiver
NTNU

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit
 

 

Bla i

Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifterDenne samlingenUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

Min side

Logg inn

Statistikk

Besøksstatistikk

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit