• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Vis innførsel 
  •   Hjem
  • Øvrige samlinger
  • Publikasjoner fra CRIStin - NTNU
  • Vis innførsel
  •   Hjem
  • Øvrige samlinger
  • Publikasjoner fra CRIStin - NTNU
  • Vis innførsel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Elevers skrivförmåga och texters kvantitativa egenskaper

Skar, Gustaf Bernhard Uno; Berge, Kjell Lars
Research report
Published version
Thumbnail
Åpne
LIX-rapport.pdf (320.1Kb)
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/2442765
Utgivelsesdato
2017
Metadata
Vis full innførsel
Samlinger
  • Institutt for lærerutdanning [1394]
  • Publikasjoner fra CRIStin - NTNU [19694]
Sammendrag
I denne tekniske rapporten, «Elevers skrivförmåga och texters kvantitativa egenskaper», har Gustaf B. Skar (Skrivesenteret/NTNU) og Kjell Lars Berge (Skrivesenteret/UiO) gjennomført kvantitative analyser av elevtekster for å så korrelere disse mot tekstenes karakterer. Til grunn for analysene ligger 50 elevtekster skrevet av 25 elever som svar på to oppgaver, en «utforskende» og en «forestillende». Hver tekst er vurdert av åtte vurderere. Funnene indikerer høyt samsvar mellom karakter og tekstlengde og lange ord på de sakpregede (utforskende) tekstene og høyt samsvar mellom karakter og ordvariasjon på forestille seg-tekstene. Korrelasjonsanalysene viser også at elevene ikke skriver like langt i de to oppgavene de besvarer, men at det er et høyt samsvar i ordvariasjon i de to oppgavene. I rapporten blir resultatene diskutert
Utgiver
Nasjonalt senter for skriveopplæring og skriveforsking

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit
 

 

Bla i

Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifterDenne samlingenUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

Min side

Logg inn

Statistikk

Besøksstatistikk

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit