Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorSkar, Gustaf Bernhard Uno
dc.contributor.authorBerge, Kjell Lars
dc.date.accessioned2017-05-18T12:02:31Z
dc.date.available2017-05-18T12:02:31Z
dc.date.created2017-05-15T08:59:57Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.isbn978-82-93194-18-7
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2442765
dc.description.abstractI denne tekniske rapporten, «Elevers skrivförmåga och texters kvantitativa egenskaper», har Gustaf B. Skar (Skrivesenteret/NTNU) og Kjell Lars Berge (Skrivesenteret/UiO) gjennomført kvantitative analyser av elevtekster for å så korrelere disse mot tekstenes karakterer. Til grunn for analysene ligger 50 elevtekster skrevet av 25 elever som svar på to oppgaver, en «utforskende» og en «forestillende». Hver tekst er vurdert av åtte vurderere. Funnene indikerer høyt samsvar mellom karakter og tekstlengde og lange ord på de sakpregede (utforskende) tekstene og høyt samsvar mellom karakter og ordvariasjon på forestille seg-tekstene. Korrelasjonsanalysene viser også at elevene ikke skriver like langt i de to oppgavene de besvarer, men at det er et høyt samsvar i ordvariasjon i de to oppgavene. I rapporten blir resultatene diskutertnb_NO
dc.language.isoswenb_NO
dc.publisherNasjonalt senter for skriveopplæring og skriveforskingnb_NO
dc.relation.urihttp://www.skrivesenteret.no/uploads/materiell/LIX-rapport.pdf
dc.titleElevers skrivförmåga och texters kvantitativa egenskapernb_NO
dc.typeResearch reportnb_NO
dc.description.versionpublishedVersion
dc.source.pagenumber8nb_NO
dc.identifier.cristin1470154
dc.description.localcode© 2017 Forfatterne og Skrivesenteretnb_NO
cristin.unitcode194,68,40,0
cristin.unitnameFakultet for lærer- og tolkeutdanning
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextoriginal


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel