Samhandling på tvers av campus : robuste fagmiljø og forbedret undervisningskvalitet : En casestudie
Master thesis
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/2435370Utgivelsesdato
2016Metadata
Vis full innførselSamlinger
Sammendrag
Denne oppgaven tar for seg et fagmiljø som har forsøkt å etablere seg på tvers av en
distribuert institusjon. Formålet er å gi et eksempel på hva som skal til for å styrke et slikt
fagmiljø og forsøke å identifisere faktorer for å lykkes. Oppgaven har en tilnærming som
blant annet baserer seg på dokumenter knyttet til fusjonsprosessen, intervjuer av de involverte
i fagmiljøet og forskning knyttet til tidligere fusjoner.
Resultatene viser at det er mange faktorer som spiller inn og mange usikkerheter knyttet til
den fremtidige institusjonsstrukturen ved nye NTNU. Resultatene viser områder der man kan
samordne undervisningsinnsatsen i form av gjesteforelesninger og videoforelesninger. De
viser også at kunnskapsdeling er sentralt for å legge grunnlaget for et robust fagmiljø som
igjen legger et grunnlag for å kunne øke undervisningskvaliteten og at en av
hovedutfordringene er den store geografiske avstanden som gjør at man ikke får den daglige
uformelle praten sammen.