Show simple item record

dc.contributor.authorFrantzen, Håkon
dc.date.accessioned2017-03-27T06:53:22Z
dc.date.available2017-03-27T06:53:22Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2435370
dc.description.abstractDenne oppgaven tar for seg et fagmiljø som har forsøkt å etablere seg på tvers av en distribuert institusjon. Formålet er å gi et eksempel på hva som skal til for å styrke et slikt fagmiljø og forsøke å identifisere faktorer for å lykkes. Oppgaven har en tilnærming som blant annet baserer seg på dokumenter knyttet til fusjonsprosessen, intervjuer av de involverte i fagmiljøet og forskning knyttet til tidligere fusjoner. Resultatene viser at det er mange faktorer som spiller inn og mange usikkerheter knyttet til den fremtidige institusjonsstrukturen ved nye NTNU. Resultatene viser områder der man kan samordne undervisningsinnsatsen i form av gjesteforelesninger og videoforelesninger. De viser også at kunnskapsdeling er sentralt for å legge grunnlaget for et robust fagmiljø som igjen legger et grunnlag for å kunne øke undervisningskvaliteten og at en av hovedutfordringene er den store geografiske avstanden som gjør at man ikke får den daglige uformelle praten sammen.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherNTNUnb_NO
dc.titleSamhandling på tvers av campus : robuste fagmiljø og forbedret undervisningskvalitet : En casestudienb_NO
dc.typeMaster thesisnb_NO
dc.source.pagenumberX, 75 s.nb_NO


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record