TMM4155 Produktutvikling og materialer 2015
Master thesis
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/241781Utgivelsesdato
2013Metadata
Vis full innførselSamlinger
Sammendrag
Faget TMM4155 Produktutvikling og materialer har de siste årene gjennomgått endringer for å tilpasse seg de stadige skiftende ønsker fra studenter. En evaluering av faget viser at studentene mener at faget har forbedringspotensial på flere punkter, og faglærer ønsker derfor en gjennomgang av hvilke muligheter som finnes for endring.Måten et fag undervises kan avgjøre i hvor stor grad faget forstås av studentene. Undervisningen bør tilpasses det faglige innholdet, og mulighetene er mange. Undervisningsformer kan være med på å skape en mer effektiv og lærerik dialog og debatt mellom studenter og foreleser. Eksempler på nye måter å fornye og tilpasse undervisningen på er å variere med videoforelesninger, gruppearbeid/prosjektarbeid, problembasert læring og omvendt undervisning (flipped learning). Målet med oppgaven har vært å utvikle et casebasert fag som fokuserer på problemløsing. Resultatet har blitt tre forslag med ulik struktur, men med fellesnevnerne problembasert læring, case og multimedia i undervisningen.