Show simple item record

dc.contributor.advisorRølvåg, Terjenb_NO
dc.contributor.authorAmundsen, Kaja Mehlnb_NO
dc.date.accessioned2014-12-19T12:28:43Z
dc.date.available2014-12-19T12:28:43Z
dc.date.created2013-09-09nb_NO
dc.date.issued2013nb_NO
dc.identifier646872nb_NO
dc.identifierntnudaim:9453nb_NO
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/241781
dc.description.abstractFaget TMM4155 Produktutvikling og materialer har de siste årene gjennomgått endringer for å tilpasse seg de stadige skiftende ønsker fra studenter. En evaluering av faget viser at studentene mener at faget har forbedringspotensial på flere punkter, og faglærer ønsker derfor en gjennomgang av hvilke muligheter som finnes for endring.Måten et fag undervises kan avgjøre i hvor stor grad faget forstås av studentene. Undervisningen bør tilpasses det faglige innholdet, og mulighetene er mange. Undervisningsformer kan være med på å skape en mer effektiv og lærerik dialog og debatt mellom studenter og foreleser. Eksempler på nye måter å fornye og tilpasse undervisningen på er å variere med videoforelesninger, gruppearbeid/prosjektarbeid, problembasert læring og omvendt undervisning (flipped learning). Målet med oppgaven har vært å utvikle et casebasert fag som fokuserer på problemløsing. Resultatet har blitt tre forslag med ulik struktur, men med fellesnevnerne problembasert læring, case og multimedia i undervisningen.nb_NO
dc.languagenobnb_NO
dc.publisherInstitutt for produktutvikling og materialernb_NO
dc.titleTMM4155 Produktutvikling og materialer 2015nb_NO
dc.title.alternativeTMM4155 Engineering Design and Materials 2015nb_NO
dc.typeMaster thesisnb_NO
dc.source.pagenumber119nb_NO
dc.contributor.departmentNorges teknisk-naturvitenskapelige universitet, Fakultet for ingeniørvitenskap og teknologi, Institutt for produktutvikling og materialernb_NO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record