Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorBaggerud, Bjørnnb_NO
dc.contributor.authorHaugen, Margrethenb_NO
dc.date.accessioned2014-12-19T12:24:04Z
dc.date.available2014-12-19T12:24:04Z
dc.date.created2014-10-07nb_NO
dc.date.issued2014nb_NO
dc.identifier753401nb_NO
dc.identifierntnudaim:11867nb_NO
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/241253
dc.description.abstractBakgrunnNordbohus er en av landets største boligbyggekjeder. I denne oppgaven er det anvendt tjenestedesignmetodikk for å oppnå innsik om Nordbohus og økosystemet de er en del av og for å forme et konsept der utvikling i kjeden er foreslått.MålMålet for oppgaven har vært å inspirere Nordbohus til å legge til rette for gode kundeopplevelser, samtidig som de selv skal ha vinning av løsningen i form av effektivitet.ProsessenFørste del av oppgaven var utforskende, der hensikten var å avdekke interessante områder med utviklingspotensiale, sett fra et tjenestedesignperspektiv. Det ble lagt stor vekt på å gjennomføre intervjuer for å kartlegge kundereisen i Nordbohus, samtidig som PESTEL-analyse ble gjort for å forså de eksterne faktorene som kjeden må forholde seg til.I andre del av oppgaven ble det utviklet et konsept for å synliggjøre hvordan en prosess med utbygging av boligkomplekser kan standardiseres for ulike målgrupper. Hensikten med dette var å forbedre kundeopplevelsen ved å forankre målgruppe-behovtankegang hos de ansatte og ved at de som er involverte med utvikling av prosjektet jobber mot det samme målet: den samme kunden. Ved å strukturere prosessen vil man også kunne øke effektiviteten i Nordbohus.Leveranse til NordbohusEn oversikt er laget der retningslinjer basert på tre utvalgte målgrupper sine behov er spesifisert for utvalgte steg i prosessen med boligbygging. Relatert til denne er det laget en Idébok som foreslår utvikling av verktøy og kontaktpunker for de ulike stegene. Forslagene til kontaktpunkter er utformet for å tilrettelegge for god kundeopplevelse der denne gjennom intervjuene ble funnet å være dårlig. To av ideene i Idéboka er utviklet til interaktive prototyper.nb_NO
dc.languagenobnb_NO
dc.publisherInstitutt for produktdesignnb_NO
dc.titleAnalyse og utvikling av prosessen med boligbygging: Et tjenestedesignperspektivnb_NO
dc.title.alternativeAnalysis and development of the process of building a residencenb_NO
dc.typeMaster thesisnb_NO
dc.source.pagenumber116nb_NO
dc.contributor.departmentNorges teknisk-naturvitenskapelige universitet, Fakultet for ingeniørvitenskap og teknologi, Institutt for produktdesignnb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel