• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Vis innførsel 
  •   Hjem
  • Fakultet for informasjonsteknologi og elektroteknikk (IE)
  • Institutt for datateknologi og informatikk
  • Vis innførsel
  •   Hjem
  • Fakultet for informasjonsteknologi og elektroteknikk (IE)
  • Institutt for datateknologi og informatikk
  • Vis innførsel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Learning through a Game - Exploring Fun and Learning in a Project Management Game

Hansen, Daniel Sollie; Storjord, David
Master thesis
Thumbnail
Åpne
12508_FULLTEXT.pdf (5.932Mb)
12508_COVER.pdf (1.556Mb)
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/2411523
Utgivelsesdato
2016
Metadata
Vis full innførsel
Samlinger
  • Institutt for datateknologi og informatikk [3866]
Sammendrag
The goal of this thesis is to explore the teaching capabilities of games by motivating players through fun. We do this by first exploring perspectives of fun and learning in games; project management concepts and previous games. From these findings we implement our own game prototype where the player learns project management concepts simultaneously as they learn the game. This prototype is then evaluated through a number of experiments. Finally we discuss the results of the experiments and conclude upon the viability of the game as a tool to learn about project management.
Utgiver
NTNU

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit
 

 

Bla i

Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifterDenne samlingenUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

Min side

Logg inn

Statistikk

Besøksstatistikk

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit