Produktidentitet for elektriske ovner i en produktportefølje
Master thesis
View/ Open
Date
2011Metadata
Show full item recordCollections
- Institutt for design [1018]
Abstract
Rapporten gjør rede for masteroppgaven “Produktidentitet for elektriske ovner i en produktportefølje”, utført våren 2011 ved Institutt for Produktdesign i samarbeid med Glen Dimplex Nordic.Oppgaven går ut på å definere produktidentitet for de tre merkevarene Nobø, Dimplex og ewt som alle produseres av Glen Dimplex Nordic.
Parallet med arbeidet som gjøres i denne masteroppgaven jobber også Glen Dimplex Nordic med å utvikle en designmanual. Å differensiere de tre merkevarene både i forhold til hverandre og salgskanal vil være et viktige element i arbeidet.
Arbeidet deles inn i tre deler hvor det først sees på dagens interne og eksterne faktorer som virker inn på merkevarene. Deretter organiseres denne dataen for å finne sammenhenger og drivere for det videre arbeidet.
I denne delen blir det også gjort en del strategiske valg. Dette etterfølges av det utvikles formspråk for de ulike merkevarene.Resultatet av arbeidet oppsummeres i en designmanual som skal tjene som retningslinjer i utvikling av produkter innenfor de tre merkevarene.