Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorNowostawski, Mariusz
dc.contributor.advisorMcCallum, Simon
dc.contributor.authorSomby, Christer Peltoperä
dc.contributor.authorLuick, Henning Einar
dc.contributor.authorReitan, Jonas Dalheim
dc.contributor.authorEidså, Kristoffer
dc.date.accessioned2016-08-23T10:31:33Z
dc.date.available2016-08-23T10:31:33Z
dc.date.issued2016-08-23
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2401018
dc.description.abstractKremengine is a game engine written from scratch in C++14. It supports both 3D and 2D. We made our own engine so we could have maximum control of the level generation algorithm and reduce time it take to test things as we knew how everything worked. There is a lot of different ways to approach the task we set for ourselves. We experimented with a lot of different algorithms to learn the computer how to generate good levels consistently. What we ended up with is a level generator that uses the line by line approach for ground for the player to walk on and the noise approach for the ceiling of our world.nb_NO
dc.description.abstractKremengine er en spillmotor skrevet fra grunnen av i C++14 . Den støtter både 3D og 2D. Vi laget vår egen motor slik at vi kunne ha maksimal kontroll over nivå genererings algoritmen og redusere tiden det tar å teste ting siden vi visste hvordan alt fungerte. Det er mange forskjellige måter å takle oppgaven vi satt for oss selv. Vi eksperimenterte med mange forskjellige algoritmer for å lære datamaskinen hvordan å generere gode nivåer konsekvent. Det vi endte opp med er en nivå generator som bruker linje for linje framgangsmåten for bakken spilleren skal gå på og støy fremgangsmåten for taket i verdenen våres.nb_NO
dc.language.isoengnb_NO
dc.subjectThesisnb_NO
dc.subjectAInb_NO
dc.subjectGame Enginenb_NO
dc.subjectProgrammingnb_NO
dc.subjectC++nb_NO
dc.subjectLevel Generationnb_NO
dc.titlePlatformer Generation AInb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO
dc.subject.nsiVDP::Mathematics and natural science: 400::Information and communication science: 420::Theoretical computer science, programming languages and programming theory: 421nb_NO
dc.source.pagenumber175nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel