Platformer Generation AI
Abstract
Kremengine is a game engine written from scratch in C++14. It supports both 3D and 2D. We made our own engine so we could have maximum control of the level generation algorithm and reduce time it take to test things as we knew how everything worked. There is a lot of different ways to approach the task we set for ourselves. We experimented with a lot of different algorithms to learn the computer how to generate good levels consistently. What we ended up with is a level generator that uses the line by line approach for ground for the player to walk on and the noise approach for the ceiling of our world. Kremengine er en spillmotor skrevet fra grunnen av i C++14 . Den støtter både 3D og 2D. Vi laget vår egen motor slik at vi kunne ha maksimal kontroll over nivå genererings algoritmen og redusere tiden det tar å teste ting siden vi visste hvordan alt fungerte. Det er mange forskjellige måter å takle oppgaven vi satt for oss selv. Vi eksperimenterte med mange forskjellige algoritmer for å lære datamaskinen hvordan å generere gode nivåer konsekvent. Det vi endte opp med er en nivå generator som bruker linje for linje framgangsmåten for bakken spilleren skal gå på og støy fremgangsmåten for taket i verdenen våres.