Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorSaur, Ellen
dc.contributor.authorHoddevik, Mie Cathrine
dc.date.accessioned2016-04-08T13:38:49Z
dc.date.available2016-04-08T13:38:49Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2384811
dc.description.abstractDenne forskningsoppgaven er rettet inn på lekens betydning for utvikling av sosial kompetanse hos barnehagebarn. Fokuset ligger på hva pedagogiske ledere i barnehagen legger i leken og dens rolle i forhold til utvikling av sosial kompetanse hos barn i barnehagen. Problemstillingen for forskningsoppgaven er: «Hvordan ser pedagogiske ledere på lekens betydning for utvikling av sosial kompetanse?» Studien tar utgangspunkt i en kvalitativ forskningstilnærming hvor datamaterialet er blitt samlet inn gjennom tre intervjuer, som etter at datamaterialet var ferdig behandlet viste seg å være intervjuer som bar preg av både et delvis strukturert intervju og et strukturert intervju. Utvalget mitt bestod av to pedagogiske ledere og en faglig leder (tidligere pedagogisk leder). Målet med intervjuene var å få deltakernes refleksjoner, erfaringer og meninger rundt temaet. Under intervjuene la deltakerne mest vekt på sammenhengen mellom lek og sosial kompetanse og voksenrollen i forhold til lek og sosial kompetanse. Derfor var det naturlig at det ble to kategorier; lek og sosial kompetanse og voksenrollen. I disse kategoriene har jeg tolket det innsamlede datamaterialet, for så å drøfte det opp mot teori og annen forskning.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherNTNUnb_NO
dc.titleLekens betydning for sosial kompetanse i barnehagennb_NO
dc.typeMaster thesisnb_NO
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Education: 280nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel