dc.contributor.advisor | Perkis, Andrew | |
dc.contributor.author | Ulvøen, Andreas | |
dc.date.accessioned | 2015-12-28T10:05:10Z | |
dc.date.available | 2015-12-28T10:05:10Z | |
dc.date.created | 2015-06-08 | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier | ntnudaim:13146 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2371457 | |
dc.description.abstract | Denne masteroppgaven er et forskningsprosjekt ved Immersive Media Technology Experiences (IMTE) og tar for seg digitale fortellerverktøy og hvordan disse kan brukes til å lage en interaktiv fortelling. I oppgaven har det blitt laget en interaktiv fortelling ved hjelp av spillmotoren Unity, der interaksjon med fortellingen er i form av bevegelsessporing. Oculus Rift Development Kit 2, en hodemontert brille med display ble brukt for å øke graden av innlevelse. En brukertest har blitt utført for å kunne si noe om hvordan en bruker opplever innlevelse og deltagelse i en interaktiv digital fortelling. Det har også blitt diskutert og greid ut om hvordan Unity kan brukes som et digitalt fortellerverktøy. | |
dc.language | nob | |
dc.publisher | NTNU | |
dc.subject | Elektronikk, Signalbehandling, akustikk og media | |
dc.title | Digitale Verktøy for Historiefortelling | |
dc.type | Master thesis | |
dc.source.pagenumber | 75 | |