dc.contributor.advisor | Divitini, Monica | |
dc.contributor.advisor | Farshchian, Babak | |
dc.contributor.author | Tordly, Robin | |
dc.date.created | 2015-05-28 | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier | ntnudaim:12492 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2353643 | |
dc.description.abstract | Forskning på overbevisende systemer og design av slike systemer er i kontinuerlig behov, og det er ikke mange konseptuelle modeller tilgjengelige. Spesielt er det behov for overbevisende systemer for å få ungdommer til å bli gjøre sunn adferd. B.J. Fogg sin "blue span" adferd, som sier at en person utfører en handling han er kjent med for en tidsperiode, ble brukt i en case study utført på 30 ungdommer i to måneder. Resultatene ble brukt til å lage en design guide med en konseptuell modell for hvordan man skal lage applikasjoner tilrettelagt for å overbevise ungdommer om å bli fysiske aktive for en periode. Det viste seg at flertallet av informantene tok daglig push-ups og at alle brukte applikasjonen de første to ukene. | |
dc.language | eng | |
dc.publisher | NTNU | |
dc.subject | Informatikk, Databaser og søk | |
dc.title | How to Persuade Youths to Adopt a Healthy Behavior for a Period - A Design Guide | |
dc.type | Master thesis | |