Show simple item record

dc.contributor.advisorDivitini, Monica
dc.contributor.advisorFarshchian, Babak
dc.contributor.authorTordly, Robin
dc.date.created2015-05-28
dc.date.issued2015
dc.identifierntnudaim:12492
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2353643
dc.description.abstractForskning på overbevisende systemer og design av slike systemer er i kontinuerlig behov, og det er ikke mange konseptuelle modeller tilgjengelige. Spesielt er det behov for overbevisende systemer for å få ungdommer til å bli gjøre sunn adferd. B.J. Fogg sin "blue span" adferd, som sier at en person utfører en handling han er kjent med for en tidsperiode, ble brukt i en case study utført på 30 ungdommer i to måneder. Resultatene ble brukt til å lage en design guide med en konseptuell modell for hvordan man skal lage applikasjoner tilrettelagt for å overbevise ungdommer om å bli fysiske aktive for en periode. Det viste seg at flertallet av informantene tok daglig push-ups og at alle brukte applikasjonen de første to ukene.
dc.languageeng
dc.publisherNTNU
dc.subjectInformatikk, Databaser og søk
dc.titleHow to Persuade Youths to Adopt a Healthy Behavior for a Period - A Design Guide
dc.typeMaster thesis


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record