Spillifisering for å stimulere utvikling av praktiske ferdigheter i Eclipse
dc.contributor.advisor | Trætteberg, Hallvard | |
dc.contributor.author | Stenmark, Espen Selquist | |
dc.date.accessioned | 2015-10-06T08:30:02Z | |
dc.date.available | 2015-10-06T08:30:02Z | |
dc.date.created | 2015-01-12 | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier | ntnudaim:10529 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2352241 | |
dc.description.abstract | I denne oppgaven er det blitt sett på om spillifisering er en teknikk som kan brukes for å stimulere utviklingen av praktiske ferdigheter til studenter i et utviklingsverktøy. Spillifisering er et populært tema som går ut på å ta i bruk mekanikkene som finnes i spill, og anvende disse til et ikke-spill miljø for å motivere en atferd. Det er blitt tatt utgangspunkt i læringsmålene til et programmeringskurs ved universitet og implementert en spillifisert utvidelse til utviklingsverktøyet som brukes i kurset. Til slutt er det gjennomført brukertesting av prototypen hvor brukerevalueringen viste bevis for at spillifisering kan brukes til å stimulere for utvikling av praktiske ferdigheter. | |
dc.language | nob | |
dc.publisher | NTNU | |
dc.subject | Informatikk, Data- og informasjonsforvaltning | |
dc.title | Spillifisering for å stimulere utvikling av praktiske ferdigheter i Eclipse | |
dc.type | Master thesis | |
dc.source.pagenumber | 71 |